Saturday 12 November 2011

Rahsia Saya Berhenti Merokok

Diri saya merupakan perokok tegar dan dalam poket senantiasa ada 2 kotak rokok berlainan janama. Saya nak kongsikan rahsia peribadi bagaimana saya boleh berhenti merokok dengan berkesan tanpa mengeluarkan belanja satu sen pun kepada mereka yang berminat dan berniat berhenti merokok. Saya telah merokok selama 23 tahun dan saya tak boleh congkak berapa banyak wang saya belanjakan membeli rokok. Saya tak dapat congkan berapa tebal nikotin yang telah masuk ke dalam tubuh badan saya. Kini sudah 15 tahun saya berhenti merokok dan tidak pernah terniat untuk merokok lagi.

Merokok sebenarnya mempercepatkan proses kematian berbanding dengan orang yang tidak merokok. Ini kerana setiap kali menghabiskan sebatang rokok akan membawa masuk 4,000 jenis racun ke dalam tubuh badan. Kerana takut penyakit pembunuh senyap yang boleh membawa kepada kematian, saya telah nekad berhenti merokok dan saya berjaya sehingga ke hari ini tanpa ada kecenderungan merokok semula.

Saya amat merasa lega kerana berjaya meninggalkan tabiat merokok secara percuma. Ingin tahun apakah rahsia itu? 


Sesiapa yang perlukan kaedah berkesan berhenti merokok hubungi saya di talian 60107885234 atau email: zuhan.pj@gmail.com atau zuhan_pj@yahoo.com

No comments:

Post a Comment